Friday 20 November 2009

(CETUSAN) Hidup dan Tanggungjawab








BISMILLAHIRAHMANIRAHIM..

Pagi jumaat yang sangat dingin..Suhu pagi ini adalah -2.ditambah pulak ngan heater rumah yang tidak berfungsi,amat mendinginkan jasmani dan rohani.

Hampir 2 minggu berlalu sejak entry yang terakhir.Masa amatlah menghambat kehidupan.Alhamdulillah banyak perkara yang berlaku dalam masa 2 minggu ini.

ANNUAL GRAND MEETING KELAB UMNO KOREA

Allah telah memberi kesempatan untuk menerajui salah satu cabang kepimpinan dlm institusi pelajar di sini.Kelab UMNO Korea walaupun namanya sangat dikaitkan dengan satu parti politik di Msia yang terkenal dengan isu dan masalah politiknya tapi Kelab ini hanyalah bernaung di bawah parti itu.Kelab ini adalah 95% bebas politik.Tujuan penubuhannya adalaha untuk menyatupadukan danmengasah bakat kepimpinan yang ada dalam diri setiap pelajar.Kita bernaung dgn UMNO semata2 untuk memperoleh bantuan2 yang landasan yang tepat seiring dengan UMNO sebagai parti pemerintah.

Sebagai seorang ketua,INSyallah pijun akan sedaya upaya membawa satu perubahan selari dengan konsep memperkasakan agama islam dan bangsa Melayu.Melayu tidak dapat dipisahkan dengan islam.Melayu gah kerana Islam.untuk memantapkan Melayu perlu terlebih dahulu memperkemaskan ajaran Islam dalam diri melayu itu.

Insyallah program-program akan disusun dan dirancang untuk maanfaat kita bersama.CUma pohon 2 perkara dari semua AHLi.
KOMITMEN DAN KEPERCAYAAN.


LAWATAN DARI UNIMAP.

Dari 12 hingga 19 november ada delegasi dari Unnimap yang terdiri dr Abg Ammar,Prof Madya Dr hamid,dan Prof Dr MAt Noor melawat korea untuk menghadiri seminar ASEAN INI CHEMICAL.Abg Ammar adalah menantu DAtin NOridah,guru biologi di SMSTSP.Jadi pijun berkesempatan untuk menemani sepanjang berada di seoul.

Banyak aktiviti dan Lawatan telah kami lakukan.Antaranya yang sempat pijun turut serta adalah lawatan ke Keduataan MAlasysia dan SEoul National University.Penyarah2 ini sangat 'sempoi' dan banyak perkara yang dapat dipelajari sepanjang bersama mereka.



insyallah banyak lagi program2 yang menanti di hadapan.Semoga ALLAH sentiasa mengistiqamahakan kita dalam perjuanagan.

No comments:

Post a Comment