Sunday 24 January 2010

(KEHIDUPAN) aktiviti

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM

rabu 20.1

pagi2 buta juin(tuan umah) ketuk pintu umah dengan ganasnya TAPI Dia dengan nada sedih memberitahu kami kena keluar rumah disebabkan keseluruhan bangunan itu akan dijual akibat adik beliau bermasalah dengan pihak bank.rasa berat hati gak nak tinggalkan umah tu sbb banyak kenangan dgn umah tu.ditambah pula dengan keadaan umah yang selesa dan besar.tapi apakah daya.
petang terus ke embassy setelah selesai membayar hutang kad kredit.Boss secara prinsipnya setuju untuk menambahkan jumlah key money untuk rumah baru.
baliknya terus ke 부동산 agent.dia gtau lanie payah dah nak dapat umah dalam 70 juta kat area2 kode sbb harga semakin mahal.Kalau ada pun rumah bawah tanah.

Khamis 21.1

Tengaharinya lepak di 과성 siapkan 예비.selepas maghrib dgn rubhen terus mencari umah.dpat 2 umah,
60 juta,bawah tanah,untuk 3 org
90 jta,tingkat 2,leh la 4 org
terus call boss.memula boss x bg 90 juta.lpas gtau dia ada lebihan umah yang akan ditutup.dia setuju.ke umah juin lama untuk bertanyakan perihal bayaran rumah lama.Lama gak dok melepak kat umah dia.dia cerita asalnya dari 개성 복한.datang south masa perang dulu.orangnnya sangat tabah dan kuat.lpas tu ke 부동산 dan bayar commitment fee 20 keping.

jumaat 22.1

pagi ke embassy.ambik check 9 juta sebagai deposit umah dan cop boss.terus ke 부동산 untuk sain kontrak ngan juin baru.juin nampak curios ngan kami.hahahha.risau dia ngan kami.
lpas smayang jumaat terus workout kat gym.

sabtu 23.1

hari nie pindah ke hostel hanyang.rasanya nie akan jadi tempat persinggahan selama sebulan ini.lpas sebilik ngan dause65.
malam ke masjid.jumpa jemaah thailand.ada yg pandai cakap melayu sbb dia nie sudent UIA dan berkhawin ngan org msia.Dijamu dengan tomyam dan daging thai selepas bayan.Alhamdulillah.sangat sedap.
terus tidur di masjid bersama 5 org lagi junior

No comments:

Post a Comment