Saturday 10 October 2009

(KEHIDUPAN) KAJILAH


(MEJA KERJA PIJUN...TENGAH MENYIAPKAN REPORT)
BISMILAHIRAHMANIRAHIM..

Pijun sekarang nie tengah menyiapkan report fizik sambil mendengar ceramah dari Ustaz kazim Elias.Ini mmg hobi pijun.Dengar ceramah sambil membuat kerja terutama yang tak memerlukan sangat pemikiran seperti menulis report.

Nak berkongsi sedikit apa isi yang ustaz Kazim perkatakan.Mengenai isu mengkaji.Dalam Al Quran bnyak ayat2 yang menyuruh manusia mengkaji kerana setiap ciptaan ALLAH ini terdapat bukti2 kebesarannya.Lihat saja disekeliling kita,pokok2 dan alam sekitar ada pelbagai benda yang perlu dilihat dan dikaji.

Tetapi budaya melayu ini x suka mengkaji.tidak seperti budayan bangsa2 yang maju seperti bangsa eropah dan suka Bangsa Korea dan Jepun.BUdaya mengkaji inilah yang menyebabkan mereka maju setapak dari kita.

Pijun sangat suka mengkaji terutamanya berkaitan dan alam Persekitaran.Bermastautin di bumi sonata ini manjadi salah satu sbb pijun sangat berminat dgan alam sekitar.Bagaimana perubahan musim.Kitaran hayat pokok pada setiap musim.Semakin merenung dalam alam ini semakin dekat dengan PenciptaNYA.Semua ini sangat memberi ketenangan kepada pijun.

Ok lah.nak menghabiskan report ini dulu.Insyallah lepas ini nak berjalan-jalan ke SEOUL FOREST.Tempat ini sangat cantik terutamanya kepada pencipta alam seperti pijun.


ceramah ustz kazim...dengarlah..sgt menarik



Ciptaan Allah - ust Kazim Elias


SALAM HUJUNG MINGGU...

No comments:

Post a Comment